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Mitsubishi UBS Realty

a museum in a exhibition

表参道GYRE、川崎ルフロン、MARINE&WALK、Gビルなど、都心を中心に商業施設を運営する三菱UBSリテールファンド(MCUBSR)。CUPはSCビジネスフェア2020において、MCUBSRの活動をプレゼンテーションする展示のディレクション及びデザインを行ないました。

100社以上の企業が出店し、情報が飽和状態となっている展示会の中で、空間全体にフィルターをかけ、情報の空白を作り出す。抽象的な企業哲学や言葉にならない事象を、高い純度でどのように伝え得るのか、という課題への試みです。

不動産を所有するだけでなく、特殊なプログラムの誘致や、ソフトウェア・イベントの企画を行うことで、不動産の価値を高めているMCUBSRの活動を展示会の中で主張するため、文字情報を排除し、写真や風景だけで構成された展示を作り出しています。極端に情報密度の低い空間は展示会の中の特異点となり、来場者を空間内部へと誘います。赤いカーテンの内側には、物件の詳細情報や企業の活動紹介と同時に、植物が散りばめられた豊かな色彩の空間が広がり、鑑賞者にさらなる昂揚をもたらします。

コンセプト、空間、グラフィックを連動してデザインすることにより、より深い体験を創造することを可能にしています。

外部からは赤いカーテンに覆われた空間が突如として現れます。グリッドに象られた会場の中で、丸い形状は異なる距離を生み出し、通行者を引きつけます。赤いカーテンの内側は写真や映像が点在してしながら広がっており、同じく点在する植物が背景を作り出します。カーテンのめくり上がった部分からは、あざやかな色彩が垣間見えます。

空間の内部は外からの印象とは一変し、あざやかな緑に覆われた世界が広がっています。外からは見えていなかった文字情報が浮かび上がり、より多くの情報を得ることができます。柔らかな曲線形状のカーテンに仕切られたて、商談スペースやテーマの区分、バックスペースが仕切られながらも共存しています。

Mitsubishi UBS Retail Fund (MCUBSR), which operates commercial facilities mainly in central Tokyo, such as Omotesando GYRE, Kawasaki Ruflon, MARINE & WALK, and G Building. CUP directed and designed an exhibition to present the activities of MCU BSR at SC Business Fair 2020.

In an exhibition where more than 100 companies have opened stores and information is saturated, the entire space is filtered to create a blank of information. It is an attempt to solve the problem of how to convey abstract corporate philosophy and unspeakable events with high purity.

In addition to owning real estate, we have eliminated textual information in order to insist on the activities of MCUBSR, which is increasing the value of real estate by attracting special programs and planning software events, in the exhibition. , Creating an exhibition consisting only of photographs and landscapes. The space with extremely low information density becomes a singular point in the exhibition and invites visitors to the inside of the space. Inside the red curtain, detailed information on the property and introduction of corporate activities, as well as a space of rich colors studded with plants, will bring further excitement to the viewer.

By designing the concept, space, and graphics in tandem, it is possible to create a deeper experience.

From the outside, a space covered with red curtains suddenly appears. Within the grid-shaped venue, the round shape creates different distances and attracts passers-by. The inside of the red curtain is scattered with photographs and videos, and the plants that are also scattered create the background. A glimpse of bright colors can be seen from the raised part of the curtain.

The interior of the space is completely different from the impression from the outside, and the world covered with bright green is spreading. Textual information that was not visible from the outside emerges, and more information can be obtained. It is divided into soft curved curtains, and the negotiation space, theme division, and back space are separated but coexist.

Client: Mitsubishi UBS-Realty

Concept, Space, Graphic Design and Direction: CUP
Constructed: Taisei Display
Movie design collaborator: Tokyo Pistol.

Photo: Kaihei Akioka